29 listopada 2015

Klara

Tak, właśnie tak nazwaliśmy naszą kotkę. Czy pasuje? Myślę, że tak.
Chociaż nasza córa woła na nią BiBi, więc mamy Klarę BiBi:)
Klara






A jak sprawuje się kociak w nowym domu? Wiadomo, musi się przyzwyczaić. Upodobała sobie miejsce pod ławą i ciągle tam śpi.
Ogólnie jest dobrze. Niestety Klara nie załatwia się do kuwety. Podejrzenia mamy trzy:
1. stres związany z przeprowadzką
2. nie odpowiada jej żwirek
3. ma rozwolnienie (myślę, ze przez karmę)

Stawiam na dwie ostatnie przyczyny. Kiedy chce się załatwić miauczy i szuka miejsca na toaletę, myślę, że żwirek może być dla niej zbyt twardy. Do tego kupki są luźne, a ich zapach przypomina zapach kociej karmy ("łiskas"), a nawet pachnie tak samo.
Na szczęście kotka omija dywany. Mam nadzieję, że zmiana żwirku pomoże.
Narazie praktykujemy zanoszenie do kuwety, kiedy zdążymy zauważyć, że coś się kręci i nagradzamy za korzystanie z kociego WC.
I jutro idę po coś lepszego do jedzenia, mam nadzieję, że uda się coś upolować.

Pierwszego dnia zjadła tylko kilka chrupek, które dała jej Córa. Możliwe, że i w tym przypadku wpływ miała na to zmiana miejsca.

Jednak zaczyna się rozkręcać:) Mam nadzieję, że jakoś się "dogadamy". Jest jeszcze młoda, więc można wiele jej wybaczyć. Musimy jednak przyzwyczajać ją do naszych reguł.
Planuję również nauczyć ją kilku rzeczy. Nigdy nie uczyłam kota, ale mam nadzieję, że rady znajdujące się na blogu Arnor pomogą mi w osiągnięciu celu. Chociażby oduczenie chodzenia po stole ;)

Dziś próbuję nauczyć ją przychodzenia na zawołanie, a raczej na stukanie palcami w podłogę.
Kilka prób się udało i dostała w nagrodę przysmaczek. W momencie podawania smakowitego kąska mówię "brawo". A kiedy już opanujemy ta sztuczkę z pomocą smakołyków, przejdziemy do samej pochwały.

Zobaczymy, czy nasza psotka będzie chciała się uczyć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!
Komentarze wulgarne i obraźliwe oraz nie związane z treścią wpisu zostaną usunięte jako spam.
Nie będę tolerować nieuzasadnionej agresji, jeśli takowa miałaby mieć miejsce, ani wobec mnie, ani wobec moich czytelników

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...