1 stycznia 2016

Przepis na ciasteczka marchewkowe - szybkie, smaczne i bez cukru!

Dziś przepis na kruche ciastka marchewkowe bez dodatku cukru.
Jeśli od dziś,  tj. 1 stycznia, chcecie tak jak ja,  zacząć ograniczać biały cukier, to ten przepis jest dla Was;)
Jest to świetna alternatywa dla słodyczy, są słodkie i pyszne!

Słodki smak ciastka zawdzięczają marchwi, wykonanie ich jest proste i są smaczne.
Moja Córa lubi je baaaardzo ;) zresztą ,ja i mąż także za nimi przepadamy ;p

Dziś bez zdjęć, jednak obiecuje, że pojawią się kiedy upieczemy ciastka ;)

Składniki:

60 dag mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
30 dag marchewki startej na tarce
1,5 kostki margaryny lub masła
marmolada lub powidło (ważne żeby były twarde/gęste) mogą być owoce

Wykonanie:

Margarynę, mąkę i proszek do pieczenia posiekać.
Dodać startą marchew i wyrobić gładkie ciasto.
Wstawić do lodówki na 20 min.
Następnie rozwałkować, pokroić np. w prostokąty.
Na środku każdego kawałka ułożyć marmoladę/powidła/owoce i uformować ciastka.
Piec około 20 min. w 180 stopniach.



Marchew w cieście jest praktycznie niewyczuwalna. Jeśli chcecie ograniczyć cukier to proponuję nie dodawać słodkiej marmolady. Ciastka smakują równie dobrze bez żadnych dodatków.Można także w środek włożyć kawałki owoców: np. jabłko.

Wykonanie jest tak proste, że można robić ciasta razem z dziećmi. Nie dość, że to świetna zabawa to przy okazji możemy spędzić z naszymi pociechami wspólnie kilka miłych chwil, a do tego będziemy mieć pyszne słodkości!

Życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Ja lubię ciasto piernik marchewkowy :-)
    Moja kotka też ma na imię Klara, właściwie Klara- Genowefa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę wypróbować;)
      Też kiedyś miałam Genowefę, chyba już jakieś 15 lat temu, ale była niemożliwa;p
      Dostałam ją od znajomego kominiarza i była calutka czarna:)
      Niestety kominiarz szczęścia jej nie przyniósł i biedna zginęła pod kołami samochodu :(

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz!
Komentarze wulgarne i obraźliwe oraz nie związane z treścią wpisu zostaną usunięte jako spam.
Nie będę tolerować nieuzasadnionej agresji, jeśli takowa miałaby mieć miejsce, ani wobec mnie, ani wobec moich czytelników

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...