15 lutego 2016

Karma sucha Porta 21 Feline Finest Sensible

Witajcie!

Dziś, taj jak w tytule, przedstawię Wam swoją opinię o karmie Porta 21 Feline Finest Sensible - bez dodatków zbóż. Karmę zakupiłam na zooplus.pl do wypróbowania. Zamówiłam opakowanie 2 kg (16,90 zł/kg). Wybrałam Portę sugerując się opiniami na stronie sklepu oraz składem, a głównie tym, że nie zawiera zbóż. Do decyzji o jej zakupie przyczynił się również wpis na blogu Jak wytresować kota, o tanim i zdrowym żywieniu kota.

Wcześniej próbowaliśmy karm Purizon i Applaws. Klara zjadała je jak już naprawdę była głodna, a porcja mokrej karmy już została przez nią wchłonięta. Obie te karmy miały malutkie chrupki, przez co wiele chrupek połykała w całości.

Od kiedy mamy Portę 21 zauważyłam, że ta karma smakuje jej bardziej niż Purizon i Applaws. Teraz karma sucha znika szybciej niż mokra. Pierwsza porcja zniknęła w pyszczku kici od razu po zapełnieniu miski (co w przypadku poprzednich karm się nie zdarzało).
Dużym plusem są większe chrupki, przez co Klara gryzie każdy kąsek.
Nie jest to karma z najwyższej półki, jednak skład ma dobry. Zawiera ziemniaki i inne dodatki, jednak jest ich niewiele. Niektórzy narzekają na intensywny zapach karmy, jednak nie jest on, aż taki zły. 



Klara nie ma żadnych rewolucji żołądkowych, nie ma problemu z kłaczkami, z kuwety nic nie czuć. Ważne jest również to, że karma jej smakuje.

Karma jest wydajna, po prawie miesiącu, mamy jej jeszcze ok 1,5 kg.
Klara je ok. 20 g dziennie karmy suchej, więc myślę, że jeszcze starczy nam jej na ok. 2 miesiące.

Cena, w zależności od ilości, waha się od 13,99 zł do 16,90 zł za kilogram.
Przeliczając, miesięczny koszt karmy suchej Porta 21 Feline Finest Sensible, wynosi ok. 9-11 zł (w zależności od zakupionej ilości).

Skład:
64% mączki z kurczaka
9,1% kurczaka
9,1% tłuszczu z kurczaka
5,1% ziemniaków
suszone drożdże piwne
suszone wysłodki buraczane (bez cukru)
celuloza
0,05% żurawiny błotnej
ekstrakt z zielonej herbaty
oligosacharydy manozowe
fruktooligosacharydy
Omega 6>4,0%
Omega 3 >0,5%

Składniki analityczne:
47% surowego białka
21,5% surowego oleju i tłuszczu
2,5% surowego włókna
10,5% surowego popiołu
0,1% magnezu

wilgotność 7%


Karmę można zakupić na 



A na koniec Klara:)


6 komentarzy:

  1. Dobrze, że karma jej służy i smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie!
      Mam nadzieję, że szybko jej się nie znudzi:)

      Usuń
  2. Witam. Właśnie waham się między dwiema karmami:Taste of the wild lub Porta 21 Feline Finest. Trochę mnie jednak zastanawia ta mączka z kurczaka.. Jedni mówią, że żeby powstała sucha karma najpierw mięso trzeba zmielic na maczke i jest to ok. Spotkałam się też z takimi opiniami że mączka to są wszystkie produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego. Mogę przytoczyć tu fragment książki pt. "Kot dla początkujących": (...) Wśród następnych składników najprawdopodobniej nie znajdziesz też mięsa, ale "mączkę drobiową" albo "hydrolizat z drobiu" lub "hydrolizowaną wolowinę". To nie jest mięso. To chemiczne przetworzone substancje, które dawno straciły swoje oryginalne właściwości (...). Stąd moje wątpliwości.. Ogólnie skład karmy jest super. Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Oczywiście zakup karmy to indywidualna sprawa każdego posiadacza zwierząt domowych. Niestety nie jestem wielką znawczynią karm, sama czytam opinie bardziej doświadczonych osób i nadal uczę się;) Mam również świadomość, że żadna karma sucha nie jest idealna, wiadomo że kot jest mięsożercą i najlepiej by było jak by mógł zjeść np. gryzonia.
      Klara karmę suchą dostaje jako dodatek do karmy mokrej. Zjada jej zaledwie 20 g dziennie (czasami mniej), więc traktujemy to jako przekąskę i urozmaicenie diety. Raz w tygodniu dostaje również karmę filetową i surowe mięso.
      Portę 21 wybrałam ponieważ nie zawiera zbóż, smakuje Klarze i co najważniejsze nie ma po niej przykrych dolegliwości. Jeśli jej się znudzi, wtedy będziemy szukać innej. Mam nadzieje, że uda się Tobie wybrać odpowiednią karmę, wiem, że to ważna decyzja, w końcu chodzi o zdrowie i dobre samopoczucie naszych zwierząt:)

      PS
      Przy wyborze karmy sugerowałam się wpisem na tym blogu: http://jakwytresowackota.blogspot.com/2014/04/zywienie-kota-cz-v-lista-karm-wysokiej.html

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Ja aktualnie kupuję karmy Naturest :) Polecam wybróbować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!
Komentarze wulgarne i obraźliwe oraz nie związane z treścią wpisu zostaną usunięte jako spam.
Nie będę tolerować nieuzasadnionej agresji, jeśli takowa miałaby mieć miejsce, ani wobec mnie, ani wobec moich czytelników

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://tidd.ly/effc5b84