22 marca 2016

Co kształt kociej głowy mówi o jego osobowości?

Jakiś czas temu wpadła w moje ręce pewna książka o kotach. Właściwie jest to poradnik dla posiadaczy kotów, raczej dla tych początkujących ;) ale myślę, że osoby doświadczone również z przyjemnością ją przeczytają.

Znajduje się w niej fragment, w którym możemy przeczytać o zależności między kształtem kociej głowy, a jego osobowością.

Jest to teoria, którą opracowała Kit Jenkins, nazwała ją teorią geometrii kociego pyszczka.

Wg autorki tej zasady kształt kociej "twarzy" ma wpływ na jego charakter.

Kocie głowy mają zazwyczaj jeden z trzech kształtów: kwadratową, okrągłą i trójkątną

Oto jak przedstawia poszczególne typy kocich charakterów w zależności od budowy  głowy zwierzęcia:

KWADRATOWA. Taką „twarz” mają koty duże i masywne o kwadratowej części twarzowej głowy oraz ciele wpisującym się w kształt prostokąta. Przykładem może być kot rasy maine coon. Jenkins przezwała je „retrieverami kociego świata”. Koty o kwadratowej „twarzy” pragną akceptacji, zazwyczaj są uczuciowe, uwielbiają się przytulać i „barankować”.

OKRĄGŁA. Koty tego typu zazwyczaj charakteryzują się płaską częścią twarzową głowy, mają duże oczy, okrągłe głowy i zaokrąglone ciała. Przykładem może być kot perski lub brytyjski. Koty tego rodzaju można określić mianem „piesków na kolanka” kociego świata. Zazwyczaj są mało aktywne, łatwo je przestraszyć, łatwo się podporządkowują i delikatnie okazują swoje uczucia zaufanym członkom rodziny. 
TRÓJKĄTNA. Takie koty są smukłe, chude i o wydłużonym ciele, mają duże uszy, a ich pyszczek zwęża się w kierunku nosa. Przykładem kota tego typu może być kot syjamski lub cornish rex. Jenkins nazywa je „psami pasterskimi kociego świata”. Koty o trójkątnej „twarzy” są ciekawskie, sprytne, sprawne fizycznie i gadatliwe. Świetnie czują się w domach, w których dużo się dzieje.


Co myślicie o tym podziale? 
Kiedy tak się przyjrzałam mojej Klarze, pomyślałam o moich wcześniejszych kotach, to stwierdziłam, że to słuszna teoria!
Klara to typowy "trójkąt" ;) Ciągle jej pełno, wszystko ją ciekawi, aportuje i narzeka kiedy ktoś karze jej zejść ze stołu :)

A czy ta teoria potwierdza się również w przypadku Waszych kotów?





 1. Arden Moore, Co Twój kot próbuje Ci powiedzieć? Poznaj tajemnice kociej psychologii, Wyd. Helion.

2 komentarze:

  1. Jak tylko przeczytałam tytuł wpisu pomyślałam, że to pewnie kolejne, nijak mające się do rzeczywistości stereotypy... ale przecież moja "trójkątna" Królewna jest sprytna i ciekawska, a "okrągły" Fiś to wrażliwy ciapuś, czyli by się zgadzało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne odczucia czytając o tym w książce. Jednak, kiedy się zastanawiłam, to stwierdziłam również, że dużo w tym racji;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz!
Komentarze wulgarne i obraźliwe oraz nie związane z treścią wpisu zostaną usunięte jako spam.
Nie będę tolerować nieuzasadnionej agresji, jeśli takowa miałaby mieć miejsce, ani wobec mnie, ani wobec moich czytelników

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://tidd.ly/effc5b84