12 października 2016

Saintpaulia, Phalaenopsis i Pomarańcza, czyli moje kwiaty domowe

Witajcie!

Dziś wpis z pamiętnika domowego ogrodnika;)

Od zawsze chciałam mieć dom pełen kwiatów, jednak nigdy nie miałam do nich ręki. Pamiętam pełne kwiatów parapety u mojej babci. Lubiłam na nie patrzeć.

Właściwie pierwszym moim kwiatem doniczkowym została biała Saintpaulia, czyli po prostu fiołek afrykański.

"Matula"
Po zapoznaniu się z metodą ich uprawy i przestrzeganiu kilku zasad, właściwie mogę powiedzieć, że są to kwiaty proste w pielęgnacji.

Moja matula, w okresie wiosny i lata, wydała kilka sadzonek. Rozmnażanie fiołków afrykańskich jest naprawdę banalne, wystarczy wsadzić do ziemi oderwany liść, który się sam ukorzenia.
Starsze dziecię :)

Dzieci młodsze :)

Kolejnym kwiatkiem jest mój Fenek. Jest to storczyk, którego dostałam od babci. Musiałam go trochę podratować, bo został przesadzony do zwykłej ziemi. Żył, jednak było mu ciężko. Wykazywał chęć do życia, bo wypuścił nowy liść (jeszcze w zwykłej ziemi), a teraz pojawiło się coś, co może jest nowym pędem kwiatowym:)



A oto mój ostatni nabytek:








Został zakupiony w Leroy Merlin i niestety dopiero po czasie okazało się, że jest zarażony wełnowcami. Już usunęłam mechanicznie te stworki z kwiatów, wg wskazówek znalezionych w Internecie. Jeśli pojawią się znowu, zastosuję bardziej radykalne metody, a jeśli i one nie pomogą, wtedy sięgnę po środki chemiczne.





A na koniec moja pomarańczka, która ma już ponad 2 lata. Niestety coś ostatnio jej nie pasuje i delikatnie zżółkły jej liście, ale z większych opresji wychodziłyśmy cało:) Niestety to drzewko raczej nie wyda owoców, bo sadziłam ja sama z pestki. Mam do niej sentyment i szukam odpowiedniej dla niej doniczki.

Nie mam wielkiego doświadczenia z kwiatami, jednak bardzo je lubię - zwłaszcza kiedy widzę jak kwitną i kiedy radzimy sobie z problemami. Uważam, że kwiaty są miłym akcentem w każdym domu i dodają im uroku.

A Wy lubicie kwiaty w domu? Macie jakieś?

4 komentarze:

  1. śliczne!! Też bym chciała mieć kwiaty w domu, ale moje koty są innego zdania niestety :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klara na szczęście nie wykazuje zbytniego zainteresowania moimi roślinkami. Za to na balkonie trochę psociła, kilka razy wykopała ziemię z doniczek:)

      Usuń
  2. W moim domu mam kwiatki afrykańskie i dają radę, bo trzeba je rzadko podlewać. Do innych nie mam ręki ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!
Komentarze wulgarne i obraźliwe oraz nie związane z treścią wpisu zostaną usunięte jako spam.
Nie będę tolerować nieuzasadnionej agresji, jeśli takowa miałaby mieć miejsce, ani wobec mnie, ani wobec moich czytelników

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
http://tidd.ly/effc5b84